Gullbryllup for kong Harald og dronning Sonja.

I dag 29. august 2018 viser media en strøm av bilder fra det eventyrlige livet til  kong Harald og dronning Sonja.Vi feirer gullbryllupet deres og deres tålmodige, trofaste kjærlighet.  

Jeg fant et bilde fra deres sølvbryllupsfeiring i boka Kong Harald monarkiet i medvind og motvind. Forfatter er Per Øyvind Heradstveit og bilderedaktør er Arne Knudsen. Ved bildet står det Knudsens Fotosenter Solvang. Lunde forlag. 1996.

Jeg var i Oslo for 50 år siden som student, og jeg var med på å markere lysing for dem ved å være til stede.

I år har Ingebjørg og jeg gullbryllup.

Nå må jeg gå fra skrivingen for å se på gudstjenesten knyttet til Harald og Sonja.

Lyngdal 29. august 2018.

Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg