Evangeliet er gode nyheter om glede.

Hva er evangeliet?

Begrepet evangelium betyr de gode nyhetene om Jesus Kristus, det glade budskapet om hans død for våre synder, hans død i vårt sted.

Evangeliet er det faktum at Jesus tok Guds vrede og dom på seg for at vi kunne gå fri ved troen på HAN.

Evangeliet er Guds nåde alene for Jesu skyld.

Evangeliet er Guds nåde pluss ingenting.

Evangeliet er Guds nåde gitt gratis til deg og meg.

Evangeliet er Guds gave gitt ufortjent til en synder som bare tar imot gaven.

Evangeliet er Guds verk alene, Guds gjerning alene.

Evangeliet er Guds rettferdighet, Guds erklæring om at vi er rettferdige i Kristus Jesus, samtidig 100 % synder og 100 % rettferdig.

Evangeliet er Joh. 3,16: For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

 

Jeg har tatt bildet i Gordons Golgata i Jerusalem ved inngangen til den tomme grav som skal minne oss om Jesu oppstandelse fra de døde.

 

Evangeliet er Joh. 11,25-26 der Jesus sier: Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø. Tror du dette?

Evangeliet er Jesu seier over Guds fiende, djevelen. Matt. 4,10-11.

Evangeliet er 1 Joh .4,10: Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

Så kan du og jeg ta imot evangeliet og vende om til Jesus Kristus og si i tro og tillit: Herre frels meg, så blir jeg frelst. Gud alene frelser. Og vi kan si: Det gjorde Gud.

Lyngdal 22.11.2018. Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg