Barnemøter bygger fremtiden

 

Barnemøte på Å bedehus i Lyngdal.

Jeg vil heie på voksne som innbyr til barnemøter. Den som tar barnet i hånda, rører ved foreldrenes hjerte. På Å bedehus i Lyngdal har det vært slike møter i mange år på onsdager kl 17 . I går var jeg med på nok et barnemøte.

Før vi kom i gang, fikk barna løpe fritt rundt i møtesalen. Da møtet begynte, var det ro og orden. 18 barn og 15 voksne var samlet i ca. en time. Siden 1. Januar i år er det nå skrevet inn 28 barn som har vært med på barnemøter i 2019.
Temaet var om Jesus som ber for seg selv og for oss. Vi snakket blant annet om gutten som kom til Jesus med fem brød og to fisker. Jesus løftet blikket mot himmelen og ba en takkebønn for denne maten, og det ble mer enn nok til mange tusen mennesker. Jeg viste fram en tom skål som kan brukes til mat, og så sa: Vi kan takke Gud for skitne skåler eller tallerkener som forteller at vi har mat nok. Og så kan vi kan del med de som mangler mat.
Vi ba barnebønner, bordbønn og vår Far i himmelen.
Kjente sanger ble sunget: Når det stormer, På Golgata sto det et kors og Min båt er så liten. Sanglederen leste opp forslag til sanger, og barna sa stopp når hun kom til en sang som barna ville synge.
Store stykker med sjokoladekake ble delt ut. Mange smuler på gulvet viste at her har de spist fort.
Neste barnemøte er om to uker.
Takk, alle dere som prioriterer tid på bedehuset sammen med barna. Om få dager er det såmannssøndag. Å så Guds ord i barnehjertene er det viktigste i verden.

Bildet av Jesus som ber, kjenner du kanskje igjen fra veggen i et hjem. Han ber slik:
Far, du har gitt meg dem, og jeg vil at de skal være der jeg er, så de får se min herlighet, den du har gitt meg fordi du elsket meg før verdens grunnvoll ble lagt. Joh 17,24

Lyngdal 14. 02.2019
Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg