Bibelen i sentrum på Lyngdal Bibelcamp

Guds ord er mat

Lyngdal Bibelcamp har blitt et strategisk viktig møtested i Indremisjonsforbundet for alle generasjoner. I vår tid er det stort behov for å bygge broer mellom forskjellige mennesker i forskjellige livssituasjoner. Vi trenger spesielt hjelp til å få innvandrere med i et gjensidig, likeverdig fellesskap. Det er en sentral utfordring for campen og alle kristne forsamlinger.

Marit og Irene

I går var jeg på kveldsmøte i idrettshallen på Kristen Videregående Skole. Sangevangelistene Marit og Irene sto i spissen for møtet. Oppslutningen til møtet var stort selv om campen er inne i sin siste uke. I fjor var det ganske få på denne uka. Temaet for møtet var Bibelens betydning og hvordan få flere til å lese Bibelen. Irene viste på en aktuell og illustrerende måte hvordan vi kan bruke moderne hjelpemidler på sosiale medier. Hun hentet inspirasjon om Guds ord blant annet i Jer. 15,16:

Jeg fant dine ord og spiste dem,

dine ord ble til fryd for meg

og til glede for mitt hjerte.

For ditt navn er nevnt over meg,

Herre, hærskarenes Gud.

Mannen som ble reddet under dramatisk skitur.

Det som mange vil huske spesielt godt fra denne kvelden er vitnesbyrdet fra et ektepar. De fortalte om hvordan Gud hadde brukt lege og mange andre mennesker i et søk etter mannen som var i livsfare på ski under krevende forhold. Han hadde forvillet seg inn i en farlig situasjon på ski, enda han var fjellvant og god på ski. Jeg makter ikke å gjenskape dramaet som ekteparet fortalte. Du må selv være på møtet og oppleve vitnesbyrdet for å kunne kjenne på Guds omsorg i samspill med mennesker i bønn og i praktisk hjelp.

Lokalavisen Lister24 hadde en stor reportasje om Lyngdal Bibelcamp 25.07.2019. ”Jeg har vært her hvert år siden jeg ble født,” sier 35 år gamle Karl Lauvås til avisen. ”Vi har kommet hit hver sommer i 10-12 år,” sier Åse Marie Varhaug. Hun føyer til at det er mye bra opplegg for barna, og de møter mange barn på deres egen alder.

Jeg tenker: Tar du barna varmt og vennlig i hånda, så berører du foreldrenes hjerte. Vil barna på Lyngdal Bibelcamp neste år, så følger foreldrene med.

Bilde 1: Marit og Irene.

Bilde 2: Mannen som ble reddet under en dramatisk skitur. Se ovenfor.

Lyngdal 26.07.2019.

Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg