Dusjet i fjøset, ble siden statsministerkandidat

Statsministerkandidat har besøkt Lyngdal.
Da Trygve Slagsvold Vedum ble statsministerkandidat i dag 5. Juni 2021, fant jeg fram et utklipp fra Lyngdals avis. Jonas Berge hadde skrevet en reportasje 3.august 2017 med overskriften ”Partilederen mimrer: Måtte dusje i fjøset på KVS”. Bildet har jeg fotografert av fra Lyngdals avis. Jeg siterer noen utdrag fra avisen.
”Fredag morgen var Senterpartilederen, Trygve Slagsvold Vedum, på stand i Lyngdal etter en god natts søvn på Rosfjord strandhotell. 38-årringen hadde derimot vært i Lyngdal før – men ikke akkurat under hotellfasiliteter.”
Politikk.
På slutten av 90-tallet skulle partilederen nemlig på et kveldsmøte med partiets ungdomsorganisasjon på KVS i Lyngdal, som den gang gikk under navnet Lyngdal Jordbruksskole.
”Da hadde jeg også lyst til å bo på Rosfjord strandhotell, men jeg skulle spare litt penger. Så da ble jeg plassert på jenteinternatet på KVS. Der var det ikke dusj, så jeg måtte dusje i fjøset, forteller Slagsvold Vedum før hans velkjente latter runger.
Det var ikke noe gærent med å bo på internat, men turen ned i fjøset var verre. Så for meg så er Rosfjord strandhotell virkelig følelsen av luksus, fortsetter den lattermilde politikeren.”
Jeg hadde Trygve Slagsvold Vedum med i en undervisningstime ved Lyngdal Jordbruksskole/Kristen videregående skole, da han besøkte oss i Lyngdal på slutten av 1990-tallet. Han var da opptatt av å skape engasjement blant elevene for politikk og samfunnsspørsmål. Han er også nå opptatt av å lytte og lære av folket.
Jeg håper at han og hele Stortinget står sammen om å styrke friskolene i framtida.
Til venstre Ole Magne Omdal og så Trygve Slagsvold Vedum august 2017.
Samfunnsengasjement
Godt humør
Lyngdal 25.06.2021
Trygve Omland
Kan være et bilde av 1 person
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg