Guds hånd i naturen

I Herrens hånd på Bortelid

Den 17.09.1985 hadde jeg en underlig opplevelse under en eldreleir på Bortelid i Åseral.

Jeg satt oppe i lia og så ut over dalen. Da ble dalen som en stor hånd, Herrens hånd. Jeg så høstens fargespill, vann som ble til hvilens vann, vann som gir kraft. Jeg hørte vann fra en bekk som jeg ikke så. Det ble et bilde på brusende lovsang til Herren.
Jeg begynte å klatre ned i dalen uten å vite om jeg kunne komme ned den veien jeg valgte. Jeg tok skritt for skritt, grep om bjørkekvister som ble bilder på Guds løfter, ikke visne, døde, råtne kvister. Jeg hadde rotfeste i Guds skaperverk og Guds løfter. Jeg kom ned. Jeg hadde sittet i Guds hånd under nådens sol en solfylt septemberdag.
Jeg fikk se i troen synet av meg selv i Herrens hånd, da kona var hjemme i Greipstad og ba for meg. Det nytter å be. Guds hånd er fast som fjell. Jeg var sliten, men trygg i den trauste, trofaste hånden.
Nå er det snart 34 år side jeg hadde denne opplevelsen. Facebook minnet meg i dag om at jeg hadde skrevet om dette for noen år siden. Derfor deler jeg det en gang til. Det er et utdrag av min Dagbok. Vi har grunn til å synge: Jeg er i Herrens hender”.

Herrens hender er som åpne bibler. Se her og les!

Lyngdal 16. august 2019.
Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg