Gustava Kielland pioner for kvinneforeningene

En folkebevegelse med små og store fellesskap.
Arven etter Gustava Kielland ved prestegården i Lyngdal blir ført videre i det siste nummeret av misjonsbladet MT Misjonstidende.
Jeg er medarving gjennom min mor, min mormor og min oldemor som var knyttet til Rom kvinneforening. Min mormor, Olene Rom, ser vi på bildet bak til venstre i svart kjole. Når du studerer bildet, finner du kanskje noen du kjenner igjen. Takk til alle som skriver på kjente navn.
Jeg har fotografert av BILDENE OG TEKSTENE fra MT MISJONSTIDENDE 05/21 side 10-13. Bildet av kvinneforeningen tror jeg er tatt av fotograf Sigurd Knutsen.
Temaet for Misjonstidende denne gangen er Flokken for verden og hverandre. Det norske misjonsselskap fokuserer på små fellesskap for å nå ut med de gode nyhetene om Jesus Kristus til den store verden.
Lyngdal 06.10.2021/30.10.2021
Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg