Ide til rusfri fest

RUSFRI FEST PÅ EKKO I FARSUND
Jeg ble begeistret for et par oppslag i Lister24 om rusfri fest på Ekko i Farsund. Her kommer et klipp fra Lister24 mandag 21. Januar 2019 som Åse Astri Bakka har skrevet.
– Velkommen til Ekko! sa Azizullah Azizi, som lørdag kveld inviterte til fest på Ekko fritidsklubb i Farsund.
Rundt 20 ungdommer fra 1. klasse på Eilert Sundt videregående skole var samlet for å bli bedre kjent og være sosiale. Festen startet med pizza og brus, noe ungdommen var svært fornøyd med.
Godt initiativ
Mathias Jonassen og Tarald Rafoss var to av deltakerne på den rusfrie festen. De synes kvelden var et godt initiativ.
– Hvordan har det vært så langt?
– Det har vært ganske gøy, synes jeg. Slike arrangementer er litt utenom det vanlige, og det likte jeg. Vi fikk blant annet prøve ut sumobryting, sier Rafoss og smiler.
– Jeg må si meg enig med Tarald. Det er bra å bli kjent med andre du kanskje ikke er så mye til, legger Jonassen til.
– Hva synes dere om konseptet med alkoholfri fest?
Jeg tror det er sunt. Det er bra for dem som vil på fest, uten å føle noe drikkepress.
Videre forteller guttene om høydepunktet med denne festen: Det var definitivt sumobrytingen. Vi har sett mange gøye og morsomme kamper, forteller de og smiler mot hverandre.
Vil få unge ut
Azizullah Aziz forteller om hva som ga han ideen til en slik fest:
– Jeg ser ungdommen klager. De vil ut, men ikke alle vil drikke. Jeg ville få dem ut og vekk fra skjermen. Dette skulle også være et alternativ for de som ikke drikker. Alle burde føle seg inkludert og ikke bli holdt utenfor, forklarer Azizi.
Jeg tenker: Fint at det finnes unge mennesker som vil satse på å arrangere rusfri fest. Fint at mennesker i Farsund støtter dette tiltaket. Fint at lokalavisen løfter fram Azizullah Azizi som stikker hodet fram og setter i gang et rusfritt arrangement.
Jeg sender dette klippet fra Lister24 til bladet Egden Bladet for DNT Edru Livsstil som en aktuell ide og en god inspirasjon til de som våger å gå mot strømmen.
Lyngdal 23. Januar 2019
Trygve Omland.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg