Kommunikasjon preget av nåde, fred og takk.

Først nåde, fred og takk.

Hvordan er min holdning når jeg tenker på andre mennesker, ber for dem og taler eller skriver til dem? Er jeg preget av måten apostelen Paulus begynner sine brever til menigheter og medarbeidere? Hva kan vi lære av apostelen?

Selv om det var spenninger, stridigheter og synd i menighetene, møtte Paulus dem først med nåde, fred og takk. Hvorfor er det viktig i kommunikasjon å være bevisst det første du sier, skriver eller viser ved kroppsspråket?

Kristus-figur i en svensk kirke forkynner nåde, fred og takk.

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus!

Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro. Rom1,7-8

 

Jeg takker alltid min Gud for dere, for den nåde han har gitt dere i Kristus Jesus. 1 Kor1,4

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus.

Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, den Far som er rik på barmhjertighet, vår Gud som gir all trøst! 2 Kor1,2-3

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus,  han som ga seg selv for våre synder, så han etter Gud, vår Fars vilje kunne fri oss ut fra den onde tiden vi nå lever i. Gal 1,3-4

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Ef1,2

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus!

Jeg takker alltid min Gud når jeg tenker på dere,

og alltid, i alle mine bønner, ber jeg for dere alle med glede. Fil 1,2-4

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far!

Vi takker alltid Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, når vi ber for dere. Kol 1,2-3

 

Vi takker alltid Gud for dere alle når vi husker på dere i våre bønner. 1 Tess1,2

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus!

 

Vi må alltid takke Gud for dere, søsken, som rett er. For troen deres vokser seg stadig rikere, og kjærligheten dere har til hverandre, blir større hos hver og en av dere. 2 Tess 1,2-3

 

Nåde, barmhjertighet og fred fra Gud, vår Far, og Kristus Jesus, vår Herre! 1 Tim1,2

 

Nåde, barmhjertighet og fred fra Gud, vår Far, og Kristus Jesus, vår Herre!

Jeg takker stadig for deg og husker på deg natt og dag i mine bønner til Gud, som jeg tjener med en ren samvittighet slik som mine forfedre. 2 Tim 1,2-3

 

Nåde og fred fra Gud, vår Far, og Kristus Jesus, vår frelser! Tit1,4

 

Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus!

Jeg takker alltid min Gud når jeg husker på deg i mine bønner. Filem 1,3-4

Lyngdal 5.02.2019.

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg