Rom eller Roma?

Jeg har nettopp handlet på Ops i Lyngdal. Det er ca en kilometer fra mitt bosted på Rom. Men jeg lurer på om jeg har vært i Roma i Italia. Det vrimlet av ukjente mennesker i en stadig strøm. Jeg følte meg som turist. Kona og jeg fant hverandre igjen ved hjelp av mobilen. Heldigvis traff jeg et ektepar fra Rom som jeg kjente igjen. Jeg trenger ikke kjøre langt for å bli Ops på at Rom rommer mer enn kuer som melkes og jorpleåkre som blomstrer. God påske, kok påskeegg og glem ikke hva påske er…

 


 

Vi har tradisjon for å koke egg ute i en svart kjele med bjørkeknopper i vannet.

Den stille uke (?) i Lyngdal 2017.

Trygve Omland

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg